En liten fråga!

Hej!
Var precis in på Bokhora.se, som brukar tipsa om riktigt bra böcker, och hittade att Johanna L har läst Hush Hush. Tydligen så var det inget hon gillade. Nej, så klart. Den var ju för lik Twilight!
Redan där kände jag att jag ville slå till något. Är det bara jag som tycker att Hush Hush absolut INTE är likt Twilight? Jag är SÅ less på att höra det där!
 
Jag menar. Edward och Patch är ju så olika karaktärer att det är nästan sjukt att dom ens jämför dom två! Eller? Har jag fel? Är det bara jag och Bella som absolut inte tycker att böckerna är lika?

''.... Det känns påhittat. Vees fel. Även ängeln Patch. Skippa Jerry-stuket och jag hade varit där. Nu är jag bara en åskådare. Hela grejen handlar ju om att inget någonsin är 100% perfekt. Det är det elementet jag behöver i såna här historier. För att köpa det onormala måste det alltid finnas en rätt hög grad av normalitet. Hade Vee och Patch bara varit en femtedel så snabbkäftade och snygga hade jag säkert jublat. Det är min teori iallafall.''

Okej, så det var det hon tyckte. Jag vill veta vad ni tycker!! Är det likt Twilight? Irriterar ni er på Vee som Johanna gör? DELA MED ER!


Kommentarer
Postat av: Sara

Håller verkligen med dig. Jag tycker Twilight och Hush Hush är så olika de kan bli. Liksom, personligen gillar jag inte Twilight alls, och jag älskar Hush Hush, såatteh...

2010-07-20 @ 14:03:56
URL: http://underbartbokberoende.blogspot.com
Postat av: Anna

Håller med er, inte alls likt twilight böckerna. Så det är inte bara ni ;D

2010-07-20 @ 19:52:51
Postat av: Jonna

Vee är en underbar karaktär tycker jag. Utan Vee skulle Noras något tråkiga och nedstämda personlighet bli för stor, och det skulle bara blivit tråkigt. PLus, utan Vee skulle kanske Patch och Nora inte inlett sitt förhållande, så jag är Team Vee all the way.

2010-07-22 @ 22:23:51
Postat av: Johanna Eklöf

Hejsan! Jag gillar verkligen din blogg, den är grym! Men jag har en fråga:



Hur fick just din blogg titeln "Sveriges Officiella blogg?" jag undrar samma sak med "TwilightSweden" blir man inbjuden som skribent eller är det bara först till kvarn som gäller och sedan en massa publisering? :)



Hoppas du fattar vad jag menar! :D Hejsvejs!

2010-07-23 @ 16:23:14
URL: http://johannamariaeklof.blogg.se/
Postat av: Petra

Håller med. Det är som att jämföra Taylor Momsen, med Miley Cyrus bara för att dom är lika gamla.

2010-08-03 @ 19:11:50
URL: http://ipetra.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0