Veckans boktips: Mina Hemligheter - Sophie Kinsella

Först och främst vill jag be om ursäkt att jag inte har uppdaterat någonting på några veckor, men det har varit fullt upp hela sommarlovet! Tur att Evelina har hållit er uppdaterade om det senaste!
Här är i alla fall mitt boktips till er!




Mina Hemligheter - Sophie Kinsella
(Orginaltitel: Can You Keep a Secret?)


Tänk dig att någon skulle få reda på dina innersta tankar. En fullständig främling. En person som du sedan möter i ett annat sammanhang ...

Emma Corrigan är en helt vanlig tjej. Hon drömmer om att avancera på jobbet, få roligare arbetsuppgifter, högre lön och status. Och så har hon sina hemligheter. Hur hon blev av med oskulden, att hon förfalskat sitt mattebetyg och att hennes stringtrosor är väldigt obekväma. Inga uppgifter som hon vill dela med någon annan, men ödet vill annorlunda...

Om jag inte minns fel så hittade jag Mina Hemligheter i enn REAboklåda på Ica Maxi i min hemstad. Jag kände igen Sophie Kinsellas namn direkt (Jag har läst hennes böcker om shoppingtokiga Rebecca ju!) Så jag köpte boken med en gång, jag älskar Kinsellas egna karaktäriska vis att skriva på och hur hon verkligen skriver med värme och humor genom hela boken! Det vart aldrig några kapitel som var tråkiga, utan man drogs med och ville veta vad som hände i Emmas liv! Det går inte att låta bli att skratta högt och ljudligt när man läser, boken helt enkelt ljuvlig! Jag rekommenderar den varmt för sommarläsning (eller höst, vinter och vårläsning för den delen) ute i hängmattan!

Alla borde ha läst minst en bok av Sophie Kinsella i sitt liv, och Mina Hemligheter kan vara den bästa av dom hon har skrivit! En chick-lit när den är som bäst helt enkelt!
// Bella


Kommentarer
Postat av: Linda

Gud va jag älskar denna boken!:D Det går knappt en sida utan att man skrattar:)

2010-07-19 @ 19:08:13
URL: http://justanotherandersson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Den boken är helt underbar. Satt och gapskrattade på fler ställen när jag läste den ^^

2010-07-25 @ 13:14:45
URL: http://mjuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0